تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

اهمیت تجربه کارکنان به اندازه تجربه مشتری

نظرسنجی‌های معتبر نشان می‌دهند بیشتر کارکنان در محیط کارشان احساس تعهد و وفاداری ندارند و این یعنی نمی‌توانند در محیط کارشان، بهترین، باهوش‌ترین و بهره‌ورترین فردی باشند که می‌توانند.

0
امتیاز دهید

ریچارد برانسون، سرمایه‌گذار و کارآفرین بزرگ و معروف، می‌گوید: «صرف‌نظر از اینکه در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، کارکنان شما مزیت رقابتی واقعی شما هستند. تا وقتی به نیازهای آنها توجه کنید، جادوی واقعی در مورد شرکت‌تان اتفاق می‌افتد.»
کارکنان‌تان مهم‌تر از مشتریان هستند. نارضایتی کارکنان می‌تواند شرکت‌تان را نابود کند و خدمات به مشتری هم کند و نامنظم شود.

این موضوعی است که کارخانه فلین شرکت رنو در پاریس آن را مد نظر دارد.

بخش‌هایی از این کارخانه که در آن از دستگاه‌های سنگین استفاده می‌شود، با علامت‌های قرمزی مشخص شده‌اند که نشان می‌دهد کارکنان این بخش‌ها باید ساعات کمتری کار کنند تا به آنها آسیب جسمی نرسد.
همچنین در بخش‌هایی که باید جسم سنگینی بلند شود، استوک‌هایی تعبیه شده که آن جسم را بالا می‌آورد تا کارکنان مدام خم و راست نشوند. این فرآیند تحت نظارت پزشک متخصصی است که در خط تولید مستقر است.
در کارخانه رنو در بخش استراحت کارکنان یک فضای عمومی برای تبادل نظر وجود دارد که در آن، از متخصصان گرفته تا کارگران، می‌توانند با مدیر مستقیم خود گفت‌وگوی جمعی داشته باشند.
سیستم پاداش‌دهی در کارخانه منوط به کیفیت تولید است.
وسط سالن اصلی تابلویی نصب شده که تعداد خودروهای عقب مانده از برنامه تولید را نشان می‌دهد. تولید این تعداد خودرو در یکی، دو ساعت باقیمانده از روز جبران می‌شود یا کارکنان تعطیلات آخر هفته به اضافه‌کاری می‌آیند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید  تفاوت کسب و کار و تجارت الکترونیکی

به این ترتیب، کارکنان کارخانه از نظر احساسی با اهداف و چشم‌انداز آینده آنکه گسترش خودروهای برقی و هیبریدی تا سال ۲۰۲۰ است، پیوند خورده‌اند و می‌توانند آینه برند شرکت در برابر مشتریان باشند. آنها می‌دانند چرا سخت کار می‌کنند.

تحقیقات مختلف ثابت کرده که اگر محیط کاری شاد و شفاف و انگیزه‌بخشی وجود داشته باشد، کارکنان حتی با درآمد کم، به کارشان اشتیاق نشان می‌دهند.
این شرایط، بهره‌وری کارخانه فلین را به حدی رسانده که می‌تواند در هر ساعت ۴۵ خودروی جدید تولید کند، و به‌طور کلی تولید آن در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰ هزار خودرو رسیده است.

در نهایت، باید گفت اگر هر شرکتی بتواند تجربه کارکنان خود را به شکل تجربه مشتری ببیند، می‌تواند روحیه و تعهد کارکنان خود را بالا ببرد.
وقتی کارکنان خود را در بی‌خبری نگه می‌دارید، آنها با کمترین بهره‌وری پاسخ‌تان را خواهند داد و اگر آنها را وارد بازی کنید و به خواسته‌هایشان اهمیت بدهید، مثل شرکایی ارزشمند رفتار خواهند کرد.
تجربه آنها از فرهنگ محیط کاری که شما ایجاد کرده‌اید، به اندازه تجربه مشتری از خرید محصول شما اهمیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.