تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

چرا شرکت ها از کسب و کار مبتنی بر پلتفرم (زنجیره تامین دیجیتال)، قلبا فراری هستند؟

0
امتیاز دهید

تحقیقات گسترده در سراسر دنیا نشان داده شده است که با وجود آنکه بسیاری از افراد می دانند که آینده از آن کسب و کار های مبتنی بر پلتفرم است،بسیاری از مدیران از آن فراری هستند.

این آمار نشان می دهد که از هر ۸ مدیر آگاه، یک نفر استراتژی خود را بر مبنای کسب و کار پلتفرم می گذارد و بقیه آن را به تاخیر می اندازند.

علت چیست؟
در ذیل به ۳ علت و ریشه این موضوع می پردازیم:

۱- کسب و کار مبتنی بر پلتفرم به معنای این است که کسب و کار فعلی به طور کلی یا بخش بزرگی از فرایند های آن نابود شود،برای بسیاری از مدیران این امر بسیار درد و رنج دارد و از آن گریزان هستند.

اصولا این تغییر بزرگ برای همه مدیران میانی و ارشد بسیار سخت است

کسب و کار مبتنی بر پلتفرم به معنای تغییر ساختار صنعت است و اصولا نوعی خودزنی محسوب می شود و کسی خود زنی را دوست ندارد و لو این خود زنی موقت و آینده دار باشد.

۲- بسیاری از سرمایه گذاری های قبلی حوزه فناوری اطلاعات شرکت ها ممکن است در جهتی خلاف کسب و کار پلتفرم بوده است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید  مصرف اینترنت کمتر در یلدایی که گذشت

مدیران فناوری اطلاعات بسیاری از اوقات به دلیل حفظ اعتبار حرفه ای خود،با کسب و کار پلتفرم مخالف هستند، این بدان دلیل است که نمی خواهند زیر سوال بروند و اشکالات سرمایه گذاری های نادرست قبلی اشکار شود.

۳-  کسب و کار پلتفرم بسیار فراتر از یک مدل کسب و کار است و یک فرهنگ جدید به شرکت داری لازم دارد.

«اصولا در کسب و کار پلتفرم شما بازار سازی می کنید و نه بازاریابی»

«شما می کوشید که دیگران رشد کنند و سود آن به همه برسد و البته شما»

این گونه فکر کردن تقریبا نوعی فرهنگ جدید می طلبد. در جوامعی که افراد بر سر پول و ثروت حرص می زنند و نمی توانند درک کنند که «رشد و توسعه اجتماعی در سایه رشد دیگران هم ممکن است»، کسب و کار پلتفرم به لحاظ فرهنگی با سختی و کند رشد می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.