تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

آموزش بهینه سازی سایت – اشتباهات رایج در کلمات کلیدی (قسمت هشتم)

0
امتیاز دهید

آموزش بهینه سازی سایت - قسمت هشتم - اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی

بیشتر مدیران سایت برای بهینه سازی سایت خودشان در مورد انتخاب کلمات کلیدی پیش داوری می کنندو فکر می کنند که بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرده اند که اکثراً دچار این اشتباه می شوند و الان شما شانس بیشتری برای موفقیت در برنامه ی خود دارید. زیرا این سری مقالات بهینه سازی سایت را از سایت ما یعنی آموزش های نوین آی تی یا همان آموزش فارسی پیگیری می کنید و رقیبان شما این مسئله را رعایت نمی کنند.

بیشتر مدیران سایت این پنج اشتباه رایج را انجام می دهند :

۱ – اکثراً تلاش دارند نام تجاری آنها در مقام اول موتورهای جستجو قرار گیرد. منظور من این نیست که این موضوع اصلاً مهم نیست. به مرور زمان صاحبان سایت های دیگر با نام تجاری شما به شما لینک می دهند و این باعث میشه که سایت شما یعنی نام تجاری شما در رتبه ی اول قرار بگیرد. اگر شما فردی را در جشنی یا مهمانی ملاقات کنید و نام تجاری خود را بگویی و اگر فرد آن را فراموش کرد بتواند از طریق موتورهای جستجو بالاخص گوگل که در پنج نتیجه ی اول باشید شما را پیدا کند. به هر حال نام تجاری شما راحت ترین بخش بهینه سازی است. و مناسب افرادی است که راجع به تجارت شما چیزی را شنیده اند قدرت اصلی موتورهای جستو این است که افرادی که در زمینه ی تجارت شما چیزی را نمی دانند و نشنیده اند را به سایت شما هدایت کند برای همین بودن نام تجاری شما در رتبه های اول آنچنان مهم نیست و در حقیقت گام دوم بهینه سازی است.

۲- مشکل بعدی که بیشتر برای سایت های فنی هست این است که از لغات سخت و حرفه ای به عنوان کلمات کلیدی استفاده می کنند. که کاربران عادی از آنها سر در نمیاورند چه برسد به اینکه آن را جستجو کنند. بعضی از صاحبان سایت می خواهند برای تک کلمه ای ها رتبه های خوبی داشته باشند. بجای کلمات ترکیبی. خیلی جالب است که بدانید بر اساس آمار سایت ONESTATE سی و دو درصد تمامی جستجو ها در موتورهای جستجو ترکیب های دو کلمه ای، ۲۶% سه کلمه ای، ۲۱% برای کلمات بیشتر و فقط ۲۰% کاربران تک کلمه ها را جستجو می کنند. آیا این آمار شما را شگفت زده نمی کند؟

پیشنهاد می کنیم بخوانید  ویژه کتاب الکترونیکی امنیت در جوملا (سطح مقدماتی)

وقتی شما چیزی را جستجو می کنید این طور نیست . حتی اگر از تک کلمه ای هم شروع کنید نتایج کافی را به دست نمی آورید و از ترکیب کلمات استفاده می کنید.   پس اگر رسیدن به تک کلمه ای ها مشکل است در حقیقت این برای شما اصلاً مشکل نیست.

۳- معمولاً برای رقابت از کلمات کلیدی رقبای خود استفاده می کنید.  یا در حقیقت کپی برداری می کنید. حتی بدون اینکه بدانند کاربران چه چیزی را جستجو می کنند و چه تعداد رقیب در این زمینه دارند در حقیقت پروسه ی سئو پیدا کرکدن گلمات کلیدی مناسب در زمینه ی سایت و رقابت با رقیبان است. مدیران سایت در بعضی مواقع بیش از حد کلمات کلیدی را در سایت خود استفاده می کنند. که به معنی انباشتن کلمات است و از کلمات کلیدی مرتبط کمتر استفاده می کنند.  خوانندگان سایت بعد از پیدا کردن چنین سایت هایی رنجیده شده و آنها را به گوگل گزارش می دهند. و گوگل پس از بررسی آنان را جریمه خواهد کرد. پس این خیلی خوب است که با کلمات بازی کرده تا هم مورد آزار قرار نگیرد و هم باعث جریمه توسط گوگل نشود . برای دوری کردن از این سری اشتباهات باید قواعد زیر را در نظر بگیرید:

          * مانند یک مشتری فکر کنیدو از زبان آنها بنویسید نه خودتان.

          * از افکار قبلی خود برای به دست آوردن رتبه های بهتر دوری کنید.

          * از تکروی شخصی بپرهیزید و به واقعیات متمرکز شوید

          * ذهن شما باید مشتری پسند، رقابتی و واقع گرا باشد.

به طور کل شما باید تمام کلمات کلیدی که مشتریان جستجو می کنند را پیدا کرده و آنها را با کلمات کلیدی رقبا مقایسه کنید و قانون اکتشاف ، جذابیت و پیاده سازی را در آن اجرا کنید.

اکتشاف کلمات کلیدی اولین گام می باشد. در این پروسه شما تمام کلماتی که به وب سایت و تجارت شما مرتبط هستند را پیدا خواهید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.