تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

آموزش بهینه سازی سایت – اهداف بهینه سازی (قسمت سوم)

0
امتیاز دهید

آموزش سئو سایت - بهینه سازی سایت

با درود خدمت شما عزیزان

قسمت سوم از سری آموزش های بهینه سازی سایت رو براتون آماده کردم.

قبل از اینکه بخوام این بخش رو شروع کنم از دوستان خواهش دارم اگر این متون را در سایت خودشون قرار میدهند لطفاْ فکر بنده را هم بکنند که کلی وقت میذارم و اینارو اول رو کاغذ پیاده سازی می کنم بعد تایپ می کنم و … لطفاْ حقوق کپی رایت رو رعایت کنید

خب… بریم سراغ بخش سوم

هدف در دوفاز اول کارمون در بهینه سازی سایت در  زمینه ی پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای جایگاه تجاری سایت شماست و سپس ترتیبی میدیم تا این کلمات در جایگاه مناسب در سایت شما قرار بگیرد

در گام اول مشتریان شما را می شناسیم و بررسی می کنیم که شما چه چیزی را به آنها می توانید به صورت آنلاین ارائه کنید

پس باید حتماْ رقبای خودتون رو شناسایی و بررسی کنید

افراد و شرکتهای زیادی برای شروع  راه اندازی کسب و کار خود ابتدا یک دامنه را ثبت می کنند که بیشتر نزدیک به نام تجاری اصلیشان است و به دنبال آن طراحی یک وب سایت که بیشتر از طراحی یک بروشور ارزش دارد

خیلی از این صاحبان تجارت به بهینه سازی سایت فکر نمی کنند و فقط در جهت سلیقه ی خودشان وب سایت را تهیه می کنند ولی بعضی از آنها به صورت دراز مدت فکر می کنند یعنی رقیبان آنلاین خود را همیشه و همواره مورد بررسی قرلر می دهند و همواره با بررسی آنلاین رقیبان خود در تلاش هستند تا از فواید اینترنت برای کسب و کار خود استفاده کنند

حتماْ شما هم می خواهید از این روش برای سایت خود نیز استفاده کنید

مهمترین نکته در زمینه کلمات کلیدی سایت این است که شما کلماتی را انتخاب کنید که کاربران آن را جستجو می کنند و سپس صفحه ی فروش خود را قوی طراحی کنید تا کاربر از شما خرید کند

شما چه نوع محصولی را میفروشید؟

اولین و مهترین سوال این است که شما در سایتتان محصولی برای فروش دارید یا خدماتی را ارایه می کنید

بعضی از تجارت ها نیازی به فعالیت آنلاین ندارند زیرا نمی توانند آن خدمات  را بر روی اینترنت انجام دهند

برای مثال یک آرایشگاه نمی تواند به صورت آنلاین روی سر مشتری خود را اصلاح کند. ولی می تواند خدماتی را که در آرایشگاه خود ارائه می دهد را بر روی اینترنت منتشر کند. بهترین نقطه برای شروع این است که خدماتی را برای فروش در اینترنت ارائه کنید که قابل فروش در اینترنت باشد

برای مثال چند نوع خدمات قابل فروش را در زیر می آورم:

– دانلود بروشرو

– نام نویسی برای عضویت در خبرنامه

– درخواست نمونه محصول

– مشاوره

– خرید محصول

– ارائه خدمات آنلاین

– …

کابران را می توان در چهار گروه قرار داد:

۱- مشتریان بدگمان: کسانی هستند که به محصولات اعتماد ندارند

۲- احتمالی : به محصولات شما علاقه مند هستند یا شده اند

۳- هدایت شده : غالباْ به افرادی گفته می شود که خریدار  هستند

۴- خریدار : مشتریان شما هستند

هدف اصلی تبدیل سه گروه اوول به گروه چهارم می باشد

هر جستجو کننده ای که سایت شما را جستجو کرده و پیدا می کند گروه بدگمان هستند ولی با دریافت بروشور شما تبدیل به گروه احتمالی می شوند وقتی از شما مشاوره ی خوبی دریافت می کنند تبدیل به گروه هدایت شده می شوند و در زمانی که محصول شما را خریداری کنند تبدیل به خریدار یا مشتری می شوند

شابد آرایشگاه اینترنتی ایده ی خوبی نباشد ولی فروش یک کتاب خوب در زمینه ی آرایش و یا مدل مو می تواند یک تجارت موفق اینترنتی باشد

اکثر سایت های موفق در زمینه تجارت الکترونیک طراحی و ایجاد یک سری گردشی بازدید کنندگان در سایت است یعنی کابر با تمام خدمات شما آشنا شود هر بازدید کننده از صفحه اطلاع رسانی شروع کرده و در نهایت به صفحه فروش منتقل خواهد شد

جایی که کاربر هدف نهایی  شما را ایجاب می کند یعنی خرید محصول شما

هر سایت برای هر محصول می تواند از این روش استفاده کند.

در آینده در بخش آنالیز و برری  ما نحوه ی بازدید کاربران را مورد بررسی قرار خواهیم داد و رد آنجا خواهید دید که کابران در این برنامه ریزی تا چه صفحاتی  را بازدید کرده و اشکال شما در کجاست که کاربران به  صفحه فرش وارد نمی شود در آن زمان تصمیم گیری شروع شده و به بهینه سازی سایت می پردازیم

امیدوارم تا اینجا مورد توحه شما دوستان واقع شده باشه

منتظر نظرات شما هستم

در پناه حق

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.