تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

آموزش بهینه سازی سایت – مشتریان و رقبا (قسمت چهارم)

0
امتیاز دهید

آموزش سئو و بهینه سازی سایت - قسمت چهارم - مشتریان و رقبا

 

مشتریان چه کسانی هستند و چه می خواهند

 

طبقه بندی مخاطبین بخشی از هر تجارت است و مهمترین آن اشتباه نکردن است.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در حقیقت بخشی از تجارت شما هستند

مهمترین سئوالات در این مرحله اینها هستند

۱-      آیا مشتریان شما محلی ، ملی و یا بین المللی هستند؟

۲-      آیا این تغییرات در آینده امکان پذیر است؟

۳-      آیا زبان سدی برای آن است؟

۴-      مشتریان شما تاجر به تاجر / تاجر به مشتری / یا هردو هستند؟

۵-      آیا تدابیر متفاوتی برای هرکدام دارید؟ جواب حتماً بلی است…

۶-      آیا مشتریان شما متفاوت هستند؟

۷-      آیا از یک نوع جنس و سن هستند؟

۸-      سواد آنها در چه اندازه ای می باشد؟

۹-      آیا مشتریان شما بر اساس قیمت خریداری می کنند یا کیفیت؟

۱۰-   آیا زمان یک فاکتور مهم برای مشتریان شما است؟

۱۱-   آیا سریعاً می خواهند خرید کنند؟

۱۲-   آیا محصول را به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه خرید میکنند یا در زمان های مورد نیاز؟

۱۳-   آیا این پتانسیل را دارید که محصول را گرانتر بفروشید و یا با محصولات دیگر ترکیب کنید؟

۱۴-   آیا تجارت شما باعث میشود که مشتری مجددا خرید کند؟

۱۵-   چه تعدادی از مشترییان شما به صورت دراز مدت با شما کار می کنند؟

پاسخ به هرکدام از این سئوالات می تواند برنامه ی تجارت شما را مشخص کند. همچنین برنامه ی سئوی سایت خود را با پاسخ به موارد بالا مشخص خواهید کرد.

 

رقیبان شما چه کسانی هستند و از آنها چه چیزی را می توانید بیاموزید؟

در برنامه ریزی تجارت هرگز نمی توان بدون بررسی رقیبان کاری را شروع کرد. برای شروع کار در زمینه ی کاری خودتان در اینترنت جستجو کنید. تمامی صفحات و خدمات رقیبان را مورد بررسی قرار دهید و به نحوه ی پیاده سازی سایت آنها دقت کنید . تنوع خدماتی که ارئه میدهند را بررسی کنید. فعلاً در مورد بهینه سازی سایت فکر نکنید در حال حاضر به ایده های تجاری خود فکر کنید. ابتدا یک جدول ایجا کنید و در آن نام رقیان را درج کنید . سپس به نوع قدرت و خدمات به آنها امتیازی دهید. سپس نام تجارت خود را در خط آخری قرار داده و ببینید نسبت به رقیبان خود چه آورده ی جدیدی دارید. و اگر خود را به جای مشتری فرض کنیدید آیا از شما خرید میکنند یا از رقیبان؟ حال پس از بررسی و پیدا کردن نقطه ضعف ها به بهینه سازی برنامه تجارت خود بپردازید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید  لینک بیلدینگ طبیعی چرا و چگونه؟

به وب سایت هر کدام از رقیبان خود بروید و به طور دقیق خود را به جای ذهن مشتری قرار دهید. آیا از ظاهر سایت لذت میبرید؟ آیا می توانید به عنوان الگو از آن استفاده کنید؟ آیا می توان سلیقه های متفاوت مشتریان را تفکیک کرد این بهترین راه برای شروع یک تجارت خوب است قبل از اینکه به صورا دقیق وارد مبحث بهینه سازی بشویم خیلی خوب هست که زمانی را برای بررسی افرادی قرار دهیم که در تجارت اینترنت موفق بوده اند و هستند


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.