تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

اعتراض به ابزار « تشخیص صورت» فیس بوک

0
امتیاز دهید

مارک زوکربرگ موسس فیس بوک

ابزار جدید «تشخیص صورت» فیس بوک به نام « صورت نما» در میان قانونگذاران آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با واکنش اعتراضی روبرو شده و گروه های معتبر دفاع از حریم خصوصی شهروندان قصد دارند علیه راه اندازی این ابزار شکایت کنند.

به نوشته روزنامه « لس آنجلس تایمز» نهادی به نام «مرکز رعایت حریم خصوصی در رسانه های الکترونیک» که دفتر آن در شهر واشنگتن است روز چهارشنبه اعلام کرد در اعتراض به این ابزار جدید فیس بوک به کمیسیون فدرال امور تجاری آمریکا شکایت خواهد کرد.

ابزار « صورت نمای» فیس بوک یک امکان جدید برای کاربران این شبکه اجتماعی است که عدم استفاده از آن داوطلبانه است و به مراجعان به فیس بوک امکان می دهد که با سرعت چهره واقعی هر کاربری را در میان عکس های بایگانی شده در این شبکه شناسایی کنند.

در واکنش به این اعتراض ها فیس بوک اعلام کرده که به زودی این ابزار جدید را از سرتاسر شبکه خود برخواهد چید . این ابزار جدید اولین بار در ماه دسامبر سال گذشته به صورت آزمایشی به امکانات شبکه فیس بوک افزوده شد.
یکی از طراحان شبکه فیس بود در یادداشتی که در وب لاگ این شبکه منتشر شده اشاره می کند که این ابزار جستجو گر برای تشخیص عکس افراد از میان عکس های بایگانی شده فقط برای راحت تر کردن مراجعات کاربران است.

هر کاربر فیس بوک می تواند از افزودن نام خود به عکس های منتشر شده خودداری کند و اصطلاحا از پیوستن به این سرویس جدید امتناع کند.
روزنامه لس آنجلس یادآوری می کند که مشکل در روش فیس بوک است که در این مورد نیز نه دادن اختیار به مشترکان برای پیوستن ، بلکه عمومیت دادن این ابزار و سپس دادن امکان برای خروج از آن است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید  موتوری برای جستجوی اطلاعات اشخاص در اینترنت

تعدادی از نمایندگان مجالس قانونگذاری دقیقا به همین روش اعتراض دارند که چرا فیس بوک خودسرانه و بدون کسب اجازه کاربران ابتدا اطلاعات آن را در این ابزار جدید می گنجاند و سپس به آنها اختیار می دهد که از آن خارج شوند.

یکی از نهادهای مدافع حریم خصوصی در اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که امکان شکایت قضایی از فیس بوک را بررسی می کنند. از نظر این نهاد نیز انتشار عکس و مشخصات افراد در سطح این شبکه بدون کسب اجازه از کاربران مغایر اصول قانونی در حفاظت از حریم خصوصی است و فیس بوک باید یک بار برای همیشه این ایراد در روش کار خود را بپذیرد و از تکرار آن بپرهیزد.

فیس بوک در تازه ترین واکنش خود پذیرفته است که قبل از شامل نمودن اطلاعات کاربران ابتدا باید از آنها اجازه می گرفت . در عین حال تاکید می کند که این ابزار از ماه دسامبر به شکل آزمایشی راه اندازی شد و هدف فیس بوک این بوده که براساس واکنش های کاربران آن را تکمیل و اصلاح کند.

در آخر هم اضافه کنم بنده هم از این موضوع خرسند نبودم. امیدوارم هرچه زودتر این بحث تموم بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.