تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

سرویس ابری گوگل جهت مایکروسافت آفیس فعال شد

0
امتیاز دهید


شرکت گوگل که علاوه بر ارایه خدمات اینترنتی در زمینه توسعه نرم‌افزاری نیز فعالیت می‌کند، سرویس جدیدی را با نام Google Cloud Connect برای کاربران مجموعه نرم‌افزاری Office مایکروسافت عرضه کرده است که بر اساس آن کاربران مذکور می‌توانند فایل‌های خود را به فرمت Google Docs تبدیل کنند.

سرویس Google Cloud Connect به کاربران مجموعه نرم‌افزاری Office مایکروسافت امکان می‌دهد به صورت آنلاین با یکدیگر همکاری داشته باشند، فایل‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و فایل‌هایی که در نرم‌افزارهای Word، Excel و PowerPoint تولید کرده‌اند را به یکدیگر تبدیل کنند.

این برنامه جدید همچنین امکان انتشار فایل‌ها روی سرورهای گوگل و اختصاص یافتن یک آدرس اینترنتی(URL) خاص برای هر یک از آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید  تغییرات عمده در سایت "آموزش های نوین آی تی"

سرویس Google Cloud Connect هم‌اکنون برای نسخه ویژه مجموعه‌ نرم‌افزاری Office تحت سیستم‌عامل ویندوز عرضه شده است و بر این اساس، کاربرانی که در سیستم‌عامل Mac از این مجموعه نرم‌افزاری استفاده می‌کنند، قابلیت به کارگیری خدمات این سرویس را ندارند.

شرکت گوگل در این خصوص توضیح داد: “متاسفانه به دلیل عدم پشتیبانی از APIهای باز برای مجموعه Office تحت سیستم‌عامل Mac، فعلا موفق به عرضه سرویس جدید خود برای رایانه‌های اپل نشدیم. در عین حال ما همچنان در تلاشیم تا در آینده نزدیک بتوانیم این سرویس را برای کاربرانی که از مجموعه نرم‌افزاری Office مایکروسافت در سیستم‌عامل Mac استفاده می‌کنند نیز ارایه دهیم”.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.