تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

کاهش استفاده از فیسبوک در آمریکا و کانادا پس از تغییرات اخیر

0
امتیاز دهید

پس ازگذشت چند ماه از توفان خبری و تلاش رسانه ای برای شخصی کردن موضوع و سواستفاده های جانبی،فیسبوک رسما اعلام کرد که میزان استفاده از این شبکه اجتماعی به شدت افزایش پیدا کرده و اکنون می‌توان گفت که مردم در هرروز تقریبا ۵۰میلیون ساعت از این شبکه استفاده میکنند.

این یک عدد بزرگ و عملاً ترسناک برای فیسبوک به شمار می‌رود که البته این مورد،هدف فیسبوک در این سالها بوده و هست که مردم را به استفاده بیشتر از فیسبوک و متعاقب آن،دیدن تبلیغات بیشتر در فیسبوک ترغیب کنند.

اما مدیرعامل جوان فیسبوک،مارک زاکربرگ هشدار داده بود که این لحظه فراخواهد رسید.او استدلال میکرد که در بلندمدت،این مورد می‌تواند بسیار سودمند باشد.

این کمپانی امروز اعلام کرد که گزارش درآمد خود را برای سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۷ منتشر میکند.

اما کاهش استفاده از فیسبوک نیز در این مدت مشاهده شده است.اگرچه فیسبوک افزایش ۱۴ درصدی در سه ماهه چهارم و چهارم ماهانه کاربران روزانه و ماهانه را تجربه کرد اما این آمار در ایالات متحده آمریکا و کانادا،افت یک میلیونی را از ۱۸۵ میلیون کاربر روزانه به ۱۸۴ میلیون و آمار ۲۳۹ میلیون برای کاربران ماهانه را نشان میدهد.و درحالیکه میزان استفاده در تمام مناطق دیگر اندازه‌گیری شد،رشد سالانه کمتر از بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ بوده است.

همجنین ریکود اعلام کرد که کاربران فعال روزانه فیسبوک به ۱٫۴ میلیارد نفر رسیده است.اگرچه این رفم از سه ماهه گذشته به میزان ۳۲ میلیون نفر رشد کرده است،از لحاظ سرعت رشد،آرامترین سه ماهه یک سال را از ۲۰۱۵ تاکنون تجربه میکند.

زاکربرگ درباره کاهش میزان استفاده از فیسبوک در این ماه هشدار داده بود.او گفته بود این یک فیدبک موردانتظار با توجه به تغییرات اخیر است.

اما من همچنین انتظار و اعتقاد دارم که زمانی که شما در فیسبوک صرف میکنید،ارزش بیشتری خواهد داشت.

و اگر ما کار درست را انجام دهیم، اعتقاد دارم که برای جامعه ما و کسب و کار ما در بلند مدت هم

مفید خواهد بود

تغییرات در سال ۲۰۱۷ آغاز شد، اما ماه ها طول خواهد کشید تا آن در تمام محصولات شرکت دیده شود.

در سال ۲۰۱۸، ما بر این عقیده هستیم که فیس بوک نه تنها سرگرم کننده برای استفاده است، بلکه

برای رفاه مردم و برای جامعه نیز مفید است

ما این کار را با تشویق روابط معنی دار میان مردم به جای مصرف منفی محتوا انجام می دهیم با تمرکز بر روابط معنی دار، جامعه ما و کسب و کار در بلند مدت قوی تر خواهد شد

در نوامبر فیس بوک اعلام کرد که تعهدش به جلوگیری از سوء استفاده در سیستم عامل های مابر سودآوری ما تأثیر خواهد گذاشت

پیشنهاد می کنیم بخوانید  مالزی اگر ایران بود، چه می کرد؟

فیس بوک برای سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ خود درآمد ۱۳ میلیارد دلاری و سود ۴،۳ میلیارد دلاری را از ۸٫۸ میلیارد دلار و ۳٫۶ میلیارد دلار در سال گذشته دریافت کرد

اما حتی اگر رشد کند، سود هنوز از انتظارات سرمایه گذاران فاصله دارد، و تنها ۱۹ درصد به ازای هر سهم افزایش یافته است، به جای نزدیک شدن به ۶۰ درصد که سرمایه گذاران به دنبال آن بودند.

آمار سالانه فیس بوک برای سال ۲۰۱۷ افزایش قابل ملاحظه ای داشته است که از ۲۷٫۶ میلیارد دلار و ۱۰٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۴۰٫۶ میلیارد دلار و ۱۵٫۹ میلیارد دلار می رسد.

منبع : The Verge

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.