تک تودِی
فناوری های روز را با ما دنبال کنید

گوگل کروم، از ۱۵ فوریه، مسدود کردن تبلیغات مزاحم را آغاز می‌کند

0
امتیاز دهید

یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد وب‌سایت‌ها، نمایش تبلیغات اینترنتی در گوشه و کنار سایت است.
گاهی اوقات، تعداد این تبلیغات به قدری زیاد می شود که برای کاربرانی که به سایت مراجعه می‌کنند، آزاردهنده شده و در عملکرد سایت نیز اختلال ایجاد می‌کنند.

به گزارش مجله تکنولوژی روز از رایورز با توجه به تحقیقاتی که برای پیدا کردن استانداردهای تبلیغات بهتر انجام شده است، تبلیغاتی که توسط کاربران به عنوان آزاردهنده‌ترین تبلیغات شناسایی می‌شوند، پاپ‌آپ‌ها، تبلیغات تصویری که خودکار به همراه صدا نمایش داده می‌شوند، آگهی‌های بزرگ و شمارش معکوسی که کاربران را پیش از آنکه بتوانند به یک صفحه وب دسترسی داشته باشند متوقف می‌کند، هستند.

تصمیم گوگل کروم این است که تبلیغات مزاحم موجود در وب‌سایت‌های موبایل و دسکتاپ را -که مطابق با استانداردهای تبلیغات بهتر نباشد- از ۱۵ فوریه ۲۰۱۸ مسدود کند. این مسدودکننده حتی تبلیغات خود گوگل را نیز در نسخه جدید کروم مسدود خواهد کرد.
این خبر ماحصل ائتلافی است که برای تبلیغات بهتر صورت گرفته است و شرکت‌هایی نظیر گوگل با این کار، تجربه بهتری برای مرور وب در اختیار مشتری می‌گذارند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید  رسوایی جدید برای توییتر

بدین‌ترتیب و تحت این استاندارد، تبلیغات دسکتاپ و به ویژه تبلیغات پاپ‌آپ، تبلیغات ویدئویی با قابلیت پخش خودکار همراه با صدا و تبلیغات بزرگ توسط گوگل کروم فیلتر خواهد شد. البته در صورتی که با استانداردهای تبلیغات بهتر مطابقت نداشته باشد، برای همیشه مسدود خواهد شد.
همچنین گفتنی است که ممکن است در خود گوگل نیز تبلیغاتی وجود داشته باشد که در این صورت کروم، با آن تبلیغ مشابه موارد دیگر برخورد خواهد نمود.

این ائتلاف برای یافتن استانداردهای بهتر، ۲۵۰۰۰ کاربر اینترنتی در آمریکای شمالی و اروپا را بررسی نمود. اولین بررسی‌ها در مورد مسدودکننده تبلیغات در ماه آگوست و با انتشار نسخه بتا گوگل کروم کنری انجام شد. البته این امکان برای کاربران وجود داشت که آن را در تنظیمات غیرفعال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.